Completion

It finally was completed.

Memo
* As for the engine, Isotta Fraschini, Asso is special.
It resembles an engine “cantilever” used for Savoia S.65.
* A wing and the front hydrofoil are right and left asymmetry
(these support torque)
* The hull has an opening and shutting-type air in take in the side. (I confirm a window two type and a window three type)
* A clutch sandwiches front and back of the engine (for air propeller use and the water screw)
[important] Pilot needs three arms to change this at the time of a takeoff.
* The exhaust pipe confirms a long type and a short type. I choice long type (an improved model?).
* The biggest mystery. I do not know where is the sensor (Pitot tube) of the air speed instrument in. (is this because it was abandoned before completion?)
* The clutch assumes a spring expression.
* Thanks for cooperation of Mr. Giambattista.

メモ
*エンジンはイソッタ・フラスキーニ・アッソ改。サヴォイアS.65に使用されたエンジンと同時期に開発された「カンチレバー」に酷似しています。
*翼は左右非対称
*前部水中翼は左右非対称
*開閉式のエアインテークと思われる窓を持つ(窓2つタイプと、窓3つタイプを確認)
*エンジンの前後をクラッチが挟む(プロペラ用とスクリュー用)
離陸時にこれを切り替えるため、パイロットは腕が三本必要。
*エクゾーストは長いタイプと短いタイプを確認。今回は長いタイプ(改良型?)を選択。
*最大の謎。エアスピード計器のセンサー(ピトー管)がどこにつくのか分からない。(完成前に放棄されたからか?)
*クラッチはスプリング式を想定。
*Giambattista氏の協力に感謝。

PiaggioPegna_Pc7_1111_B1s

PiaggioPegna_Pc7_1111_B2s

PiaggioPegna_Pc7_1111_F2s

PiaggioPegna_Pc7_1111_F1s

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