In a higher-resolution drawing I received from a friend years ago, I found what I believe to be the rear carburetor for the central row. While the connection to the engine is omitted, the fuel lines can still be traced. That said, a carburetor placed in such a spot without an air intake would likely rely on air drawn through the heat-dissipation slits. But could it really maintain a balanced workload with the front carburetors, which have proper intakes? The setup must have required incredibly delicate tuning. Then it hit me! The hole at the tip of the M67 propeller hub, combined with the propeller hub design reminiscent of a jet engine’s compressor fins—could this structure actually be intended to provide pressurized air for the rear carburetors?
むかし友人にもらったより高精細の図面に中央列の後部キャブレターと推測されるものを見つけた。エンジンへの接続は省略されているが燃料パイプはたどれます。ただこんな場所にエアインテークもナシで配置されたキャブレターは、排熱スリットから吸気されるだろうが…インテークのある前側との仕事量のバランスは取れるのだろうか…神経質なセッティングが必要だろうな、などと考えていた時ひらめいた。M67のプロペラハブの先端にある穴+ジェットエンジンの圧縮フィンを想起させるプロペラハブの意匠。これらは後部キャブのための加圧した空気の取り入れのための構造なのではないだろうか?