The radiator
I began to correct the Macchi M.7bis radiator.
Correct
Transition of the radiator
I heard that it was placed in the magazine of 1921. .
Continues to consider this ambiguous picture, I will re-select the C type.
Wider than normal, it is not round. It is that it can be inferred from that photo.
その不明瞭な写真を検討し続け、私はCタイプを選びなおします。
ノーマルより幅が広く、ラウンドしていない。それがその写真から推測できることです。
Schneider Air race 1927 film
T.S. DENHAM SPEED! First edition May 1929
レースがまだ開催されていた時代にこの本は出版されました。
Framed Macchi M.7bis
The Pipes and a bracket of the radiator
The radiator is the same as the normal M7 in 1921.
Two radiators that are different from this was put to the test in 1922 M.7bis.
1922 Macchi M.7bis (I-BAFV)
Resolution is not as good as expected.
But it is still clear since there is no dot.
予想通り解像度は良くない。
それでも網点がない分だけでもいくらか明瞭です。
M7 is similar to the hull of M.5 very certainly .
It requires verification in the future .
M.7 and M.7ter very different . The hull is a flying boat something totally different .
I am thinking why pilot G.De Briganti of 1921 either does not compete in 1922 .
People say that G.De Briganti won with M.7bis in 1921.
and Piero Corgnolino also flew with M.7or M.7bis in 1921.
Piero Corgnolino flew with M.7bis (I-BAFV) also in 1922 .
This is my hypothesis .
I believe it’s M7bis a flying boat that have short wings and power-up engine .
In 1921 it had a radiator and ordinary big engine .
The retired due to overheating results .
I am guessing Piero Corgnolino is flew M7bis in 1921.
Same pilots fly the same flying boat .
That’s very natural .
However, if my hypothesis is correct, M7bis will be that it could not win even once.
But I do not get the evidence yet.
M7は非常に確かにM.5の船体に似ています。
これは、将来的に検証する必要があります。
M.7とM.7terの船体の差異はまるで別の飛行艇ものです。
1921のパイロットG.De Brigantiは1922に出場しないか、なぜ私は考えています。
人々はG.De Brigantiは1921年にM.7bisで優勝と言う。
そしてピエロCorgnolinoも1921年にM.7or M.7bisと飛んだ。
ピエロCorgnolinoも1922年にM.7bis(I-BAFV)で飛んだ。
これは私の仮説である。
私はそれが短い翼とパワーアップエンジンが飛行艇M7bisだと思います。
1921年には、ラジエーターと普通の大きなエンジンを持っていた。
過熱による結果に引退した。
私はピエロCorgnolinoを推測していますと、1921年にM7bisを飛ばしている。
同じパイロットが同じ飛行艇を操縦。
それは非常に自然なことです。
私の仮説が正しい場合は、M7bisは一度も勝てなかったことになります。
しかし、私はまだ証拠を得ることはありません。
The next time is a radiator
I continue thinking about a question whether “the radiator of 1922 is the same as 1921” all the time. From the back diagonal as for the indistinct photograph is photographed. Therefore, I rarely understand a radiator.
Points: M.7bis is just one aircraft?
● 1921, Giovanni De Briganti flew M.7bis.
● 1922, Piero Corgnolino flew M.7biis. Why Buriganti is not an entry in 1922?
◆Is M.7bis of 1922 and 1921 the same body??
● 1921 Piero was retires a race.
● An engine caused the issue of heat.
● The radiator of 1922 was changed for the thing which was high efficiency (the reasoning)
● Therefore, I suppose that the radiators of 1921 are different.
It can be seen in the photo
● There is not the rear under cover
● The previous cover has a relatively big curved surface
● The season of the race: 1921 is Venice of August. 1921 is Naples of August. Around 2 degrees Naples is higher in the temperature difference
「1921年と1922年のラジエターは同一か?」という疑問を考え続けています。
不明瞭な写真は斜め後ろからの撮影されています。
したがってラジエターについて分かる事は少ないです。
ポイント: M.7bisは一機しか無い?
●1921年ブリガンティはM.7biisを飛ばした
●1922年 ピエロはM.7biisを飛ばした。なぜ1922年ブリガンティはエントリーしていない。
◆1922年と1921年のM7は同じ機体なのか?
●1921年 ピエロはリタイヤした
●おそらくパワーアップしたエンジンが熱問題を起した。
●1922年のラジエータは高効率なものに交換された?(推論)
●従って1921年のラジエータは異なると推測します。
その写真で見える事
●後部のアンダーカバーはない
●前カバーは比較的大きな曲面をもっている
●レースの季節:1921年は8月のベニス。1921年は8月のナポリ。気温差は2度程度ナポリの方が高い
Frame of the radiator
The cover of the curved surface on the lower side.
Radiator that fits in the cover is a rectangle a relatively slim.
I will figure in the classification of the radiator in the near future.
下側に曲面のカバー。上側は曲面の少ないカバーが付きます。
そのカバーに収まるラジエターは比較的スリムな長方形です。
私は近いうちにラジエターの分類を図にするでしょう。