The panels around the engine

193-1

 

The presence of the flying boat improved.
The lump of the thin metal plate and engine.
The difference of the feel of a material is obvious in the same metal.飛行艇の存在感がアップしました。
薄い金属板とエンジンの塊。
同じ金属でも質感の違いは歴然としています。

The reverse side of the exhaust pipe

192-1

An engine head cover.
A panel of the reverse side of the exhaust pipe was done.
A screw of upper 12 and a screw of lower 2(Perhaps I will fix a panel how many things of a screw fixing a hinge it is)

エンジンヘッドカバー。
排気管の逆側のパネルができました。
上12本のねじと下2本のねじ
(おそらくヒンジを固定するねじの何本かはパネルを固定しているでしょう)

Vent group and the hinge of the engine side

190-1

I made vent group and the hinge of the engine side.
There is the hinge that a body cover is fixed right under a vent. Perhaps there will be the part which catches the hinge in the body side.It keeps too much the aspect of the panel which I divided.
I do not see the tangent line of a panel and the panel.
I must open a gap a little more.排気口群とエンジン側のヒンジも作りました。
排気口直下に機体カバーが固定されるヒンジがあります。おそらく機体側にもヒンジを受ける部分があるでしょう。分割したパネルの面が揃い過ぎています。
パネルとパネルの接線が見えません。
もう少し隙間を開けなければなりません。

The truth about the engine cover.

189-1

189-2

There is not the cover to an engine.
I improve cooling performance by exposing the cam cover of the engine to light.
In other words, the engine cover is obstructive for cooling.

Il n’y a pas l’abri à un moteur.
J’améliore la performance refroidissante en exposant l’abri de la came du moteur pour allumer.
En d’autres termes, l’abri du moteur est obstructif pour refroidir.

エンジンにカバーはありません。
エンジンのカムカバーを露出することで冷却性能を向上させる。
言い換えれば、エンジンカバーは冷却に邪魔です。

I divide the engine covers

188-1

188-2

I have begun to divide the engine cover which I made as one part so far.
It is a process to get closer to genuine GlosterIVB.
The cover is made with a thin metal plate.
IVs can fly the engine head cover with it having been taken off.
Many photographs prove it.
However, it is unknown whether the cover of IVB was put on on the race day.

私は今までひとつのパーツとして作っていたエンジンカバーを分割し始めました。
より本物のGlosterIVBに近づくための工程です。
カバーは薄い金属板で作られています。
IVはエンジンヘッドカバーは、はずされたまま飛行できます。
写真の多くはそれを証明しています。
しかしIVBのカバーはレース当日装着されていたか不明です。

The outline of the float is almost completed.

187-1

The outline of the float is almost completed.
I begin to make the detail of the engine cover soon.
Because I have a comparatively clear photograph, there will be few me in the hesitation.
Possibility to be completed within this year increased.

フロートの概略はもう少しで出来上がります。
そろそろエンジンカバーのディテールを作り始めます。
比較的精細な写真がいくつかあるので、悩みは少ないです。
年内に完成する可能性が増しました。

Float cover

185-1

185-2

Because inside structure was almost possible, I make a crust.
The frame influences a crust.
In other words it is harmonious with the joint of the crust if a frame is right.
In conformity to a crust, I revised some frames.
The precision of the frame became more right by this.内側の構造がほぼできたので、外皮を作ります。
骨格は外皮に影響します。
つまり骨格が正しければ外皮のつなぎ目とそろいます。
外皮に合わせて、いくつかの骨格を修正しました。
これにより骨格の精度はさらに正しくなりました。

The registration number of the float

186-1

By the way, I look for the photograph which the registration number of the float of Gloster IVb looks like or the document document which it can specify.
(The reference photograph is Gloster IVa.)ところで
私はGloster IVbのフロートの登録番号が見える写真、もしくはそれが
特定できる資料資料を探しています。
(参考写真はGloster IVaです。)