Corrected frame.

The position of the ribs was slightly lowered.
And ensure the clearance of the engine bottom.
The width of the rib was expanded by about 10%.
I added the rear from the engine room.

2014_1221as

Fream and Motor

I was set up the engine to the frame.
Clue is coarse photo and a few sheets of illustrations.
Clutch is installed in the front and rear engine.
Magnets and the cooling water pump is mounted in front of the reduction gear.

エンジンをフレームに載せました。
エンジン前後にクラッチが接続します。
減速ギヤの前には冷却水のポンプやマグネットが付きます。

2014_1129as

Reduction Gear

My consideration.
P.7 of the engine is based on the Asso 500R.
Or it is itself a prototype of Asso 500R.P.7 of the propeller shaft is offset from the crankshaft.
In other words it is not a direct drive of the engine.
At least Asso 500R It’s reasonable to assume that is suitable for its remodeling.

私の考察。
P.7のエンジンはAsso 500Rをベースにしている。
もしくはそれ自体がAsso 500Rの試作機である。

P.7のプロペラシャフトはクランク軸からオフセットしている。
つまりそれはダイレクトドライブのエンジンではない。
少なくともAsso 500Rはその改造に適していると考えるのが妥当だ。

2014_1118